poniedziałek, 16 lipca 2012

Słoneczne południowe Włochy

Spędziłam trzy przyjemne tygodnie w Polsce, zdążyłam przestawić się do polskiego czasu, pogody w kratkę i zdążyłam wciągnąć się w całe zamieszanie wokół Euro 2012, aż nadszedł czas na wakacje z moją rodzinką. W tym roku spędziliśmy cudowne dwa tygodnie na południu Włoch w regionie Kalabria. Tym wyjazdem byłam podekscytowana od dłuższego czasu. Bezgranicznie kocham wyjeżdżać nad Morze Śródziemne, pewnie z powodu przepięknej pogody, turkusowej wody i uroku okolic.

Do naszego hotelu dojeżdżaliśmy samochodem. Zajęło nam to dokładnie dwa pełne dni jazdy. Na noc zatrzymaliśmy się w Bolonii. Do naszego hotelu niedaleko miejscowości Capo Vaticano i Ricadi dojechaliśmy późnym wieczorem. Samo miejsce było bardzo ładne. Wszystko było blisko siebie, basen, plaże czy nasz pokój.

Słońce świeciło mocno, aż nie sposób się nie opalić. Niestety ja jako osoba o bardzo jasnej karnacji, musiałam posiedzieć trochę w cieniu by nie przyjechać bardzo czerwona. Czas umilało mi pływanie w morzu, basenie, nurkowanie, kajaki a także wycieczki do pobliskich miasteczek. Miały one niesamowity klimat. Uliczki były wąskie, a miasteczka senne. W niedzielę wybraliśmy się do malutkiego kościółka na mszę. Oczywiście wszystko było dla mnie niezrozumiałe z powodu różnic językowych. Mimo wszystko było to bardzo ciekawe przeżycie.

 



Podczas jednej z porannych pieszych wycieczek z moim tatą odkryliśmy przepiękną plażę jak z marzeń kilka kilometrów od naszego hotelu. Piasek był taki jak nad Bałtykiem, woda turkusowa. Kilka dni później spędziliśmy tam cały dzień.

nie jest cudowna?

siostry


Mam mnóstwo zdjęć z Włoch, a to co opisałam to dopiero początek. Będę opisywać różne części Włoch, które zwiedziłam w następnych postach.



7 komentarzy:

  1. mam pytanko czy utrzymujesz jakiś kontakt ze znajomymi którzy są w stanach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie. Z kilkoma osobami piszę na facebooku dość często. ;)

      Usuń
  2. gdzie zrobilas kolaz ze zdjec na naglowku bloga ?
    sliczne zdjecia :)
    pozdrawiam
    Agnieszka
    a tu moje wakacje 2012 :) www.holidaycontinent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolaż zrobiłam w programie Picasa 3 :)

      Usuń
  3. Tylko pozazdrościć normalnie :) Wstawaj więcej zdjęć! :)
    W poście niżej odpisałaś mi w jakiej kl będziesz. Mam nadzieję, że jesteś dobra z fizyki - sama jestem w kl informatycznej, czyli matematyka i fizyka rozszerzenie. Już mam ich dosyć serdecznie xD
    Trzymaj się!
    Natalka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super Olka ! :)
    rzeczywiście to był piękny wyjazd ! :*
    pozdrawiam Jula :)

    OdpowiedzUsuń
  5. łuhu dalej piszesz :D nie mogę doczekać się następnych postów ze zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń