niedziela, 22 lipca 2012

Dzień na Sycylii - wspinaczka po wulkanie i miasteczko na skale

Wakacje mijają niesamowicie szybko. Już mamy prawie końcówkę lipca. Ostatnio pisałam trochę o moim wyjeździe do Włoch, dzisiaj rozwinę temat jeszcze bardziej. Oprócz dni spędzonych na wylegiwaniu się na leżaku w Słońcu i pływaniu w morzu, widziałam kilka ciekawych miejsc. Wielkie wrażenie zrobiła na mnie Sycylia. Spędziłam tam cały dzień.

By dotrzeć na wyspę trzeba przepłynąć promem z lądu. Sycylia to piękna wyspa z urokliwymi miasteczkami oraz największym czynnym wulkanem w Europie, który miałam okazję zobaczyć. Gdy słyszymy słowo "wulkan" wyobrażamy sobie wielką górę z dziurą i lawą w środku. W rzeczywistości wulkan Etna to kilka (a może nawet kilkanaście) mniejszych stożków i kraterów. Turyści są mile widziani aż do miejsca na wysokości trochę ponad 2000 metrów. Wyżej udają się już ekspedycje naukowe, bo chyba nikt z nas nie chciał by mieć do czynienia z lawą.

Etna zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Sam krajobraz jest zdecydowanie inny niż ten, który widzimy za oknem naszego domu. Nie ma drzew ani zieleni, ale zastygnięta czarna magma (której kawałek oczywiście zabrałam ze sobą na pamiątkę). Co jakiś czas widać tylko kratery, z których wyciekła niedawno (kilka bądź kilkanaście lat temu) lawa. Wybraliśmy się tam na około godzinną przechadzkę.

kolejka na Etnie, zimą można tu zjeżdżać na nartach


tutaj wylała się lawa około 10 lat temu


Po czasie spędzonym na Etnie, wybraliśmy się do uroczego miasteczka na skale o nazwie Taormina. Wąskie uliczki, widoki na morze z dużej wysokości były cudowne. W powietrzu unosił się niesamowity klimat. Widać było ludzi siedzących w kawiarenkach, pod kościołami, a na najbardziej uczęszczanej przez turystów ulicy ciągnęły się sklepy znanych projektantów. 




ulubione zdjęcie wakacji


Aż żal, że na Sycylii spędziłam tylko jeden dzień. Był on pełen wrażeń i widoków, które zostaną w mojej głowie na bardo długo. 
Pozdrowienia! ;)

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam wyspy :). Sycylia, bardzo ciekawa chociaz widok Etny bardzo smutny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcie tych trzech osób starszych jest super! :) Masz już jakieś plany na resztę wakacji ?:)
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie mam. Mam trochę do nadrobienia do szkoły i chwilowo niestety tym się zajmuję :)

      Usuń
  3. biedna ...coś w rodzaju - matma wzywa !!!
    Dasz radę ! :)*
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, nie wiesz co się stało ze stroną grono? Zawsze ją polecałaś jako źródło informacji o wymianie, a teraz wyświetla się jakaś dziwna strona.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia co się stało! Chyba ją usunęli :( Bez sensu, bo ja dowiedziałam się z tej strony niesamowicie długo.

      Usuń
  5. Obiecałaś napisać notkę o swoich refleksjach na temat wymiany i USA. Co Cię zaskoczyło na plus a co na minus. Jak to sobie wszystko wyobrażałaś przed wyjazdem, a jaka była rzeczywistość ;-)
    Czekam...... ( i pewnie nie tyko ja)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Notka prawdopodobnie się pojawi, nie wiem jeszcze kiedy. Muszę pozbierać wszystkie myśli :)

      Usuń