niedziela, 22 kwietnia 2012

Przepis na moje ulubione amerykańskie ciasteczka - oatmeal cookies

Już jakiś czas temu opisałam moje ulubione potrawy. Na tej liście umieściłam moje ulubione amerykańskie ciasteczka czyli OATMEAL COOKIES. Dzisiaj pokażę Wam jak je przygotować, ponieważ niedawno miałam okazję piec je na nasz wyjazd z drużyną tenisową. Tutaj jest zwyczaj, że gdy jedziesz gdzieś na zawody, wiele osób bierze ze sobą ciasteczka, przekąski dla całej drużyny.

Dużo czasu zajęło mi wybranie jaki rodzaj ciasteczek upiekę. Amerykanie mają ich mnóstwo. Najbardziej popularne to chocolate chip cookies (z kawałkami czekolady), oatmeal (z płatkami owsianymi, dokładne tłumaczenie - owsianka), peanut butter (z masłem orzechowym), sneakerdoodles (zwykłe, okrągłe cukrowe) i kilkanaście innych rodzai. Po przemyśleniu postanowiłam przygotować te owsiane. Zrobiłam kilka zdjęć i krok po kroku pokażę Wam jak przygotować amerykańskie ciasteczka (nawet w Polsce). Uwaga .... zaczynamy !

Potrzebne składniki:
  • 250g masła lub margaryny (dobrze sprawdzi się na przykład Kasia do pieczenia)
  • szklanka brązowego cukru
  • pół szklanki białego cukru
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 jajka
  • 2 i pół szklanki mąki
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka cynamonu
  • 3 szklanki płatków owsianych (oatmeal)
  • szklanka rodzynek


Nie wiem jak wygląda dostępność owsianych płatków w Polsce, myślę, ze spokojnie można dostać. Zamiast rodzynek można dodać małe kawałki czekolady, suszoną żurawinę albo po prostu ominąć ten składnik i zajadać się ciasteczkami bez dodatków. Gdy już mamy gotowe składniki możemy rozpocząć ich mieszanie.

1. W misce, używając miksera wymieszaj masło (w temperaturze pokojowej) i oba rodzaje cukru. Ubijaj aż do momentu kiedy masa będzie puszysta i miękka.


 2. Następnie dodaj dwa jajka i ekstrakt z wanilii. Miksuj.

3. Wymieszaj mąkę, cynamon i sodę w oddzielnej misce i dodaj do miski z resztą składników. Cały czas miksuj.



4. Gdy masa będzie jednolita, dodaj płatki owsiane a na sam koniec rodzynki.
Tak powinno wyglądać zmieszane całkowicie ciasto.

5. Włóż ciasto do lodówki (można użyć zamrażarki by przyspieszyć proces, wtedy zajmie to około 20 minut) na około 1 godzinę. Ten krok bardzo ułatwia późniejsze pieczenie ciasteczek.

6. Gdy ciasto schłodzi się i stwardnieje, formujemy kuleczki (najłatwiej użyć łyżki do lodów) i kładziemy w kilkucentymetrowych odstępach na blaszce (nie wykładamy jej ani papierem, ani nie smarujemy masłem).



Jeżeli ciasto jest bardzo twarde możemy lekko przygnieść je palcami dla lepszego kształtu. Najczęściej ten krok nie jest wymagany.


7. Do nagrzanego piekarnika (180 stopni) wkładamy blaszkę ciasteczek na około 10-12 minut. Pieczemy do momentu kiedy będą lekko złotawe. Wykładamy z piekarnika, czekamy kilka minut by wystygły i przekładamy na talerz. Powtarzamy krok, aż upieczemy wszystkie ciasteczka. Z tego przepisu jest ich dość sporo - około 30-40.



Ciasteczka owsiane są naprawdę pyszne i z pewnością Wam zasmakuję. Dajcie znać czy macie ochotę na inne amerykańskie pyszności.

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam piec słodkości :P Wczoraj zrobiłam chocolate chip cookies i w miarę dobre mi wyszły :D Jak masz więcej amerykańskich przepisów to się podziel :P
    A ja prawie tradycyjnie jedno pytanie: Jak zwracasz się do hostów? Po imieniu czy pn/pani? W sumie to nienaturalnie mieszkać u kogoś kilka miesięcy i cały czas na pan/pani :D

    Z góry dzięki za odp. i cierpliwość do pytań :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do host rodziców zwracam się różnie, oni powiedzieli że mogę używać albo imienia albo mom, dad, jak chcę. Więc wszystko zależy od dnia ;))) Na pewno nie ma pan/pani :))

      Usuń
  2. o właśnie, fajnie by było jakbyś napisała notkę o jedzeniu w usa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Więcej przepisów proszę np. na naleśniki ;-)
    Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam je! :) babcia robiła kiedyś bo dziadek przywiózł przepis z usa..

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam takie nietypowe pytanie, ile w Stanach kosztują conversy długie mniej więcej? Bo podobno jest duża różnica w cenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około 50 dolarów zarówno długie jak i krótkie :))

      Usuń
  6. Zgadzam się - więcej przepisów! Na chocolate chip cookies ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasteczka super! Mam takie małe pyatanko, czy te amerykańskie pancakes są faktycznie takie puszyste jak w tv itd. Może masz jakiś przepis na takie prawdziwe amerykańskie naleśniki?

    OdpowiedzUsuń