środa, 14 marca 2012

Amerykańskie jedzenie

Po ostatnim poście o szkole, postanowiłam zabrać się za pisanie kolejnego wpisu, tym razem o jedzeniu. Wydaje się bardzo stereotypowe, ale to jeden z ważnych aspektów, o które jestem pytana. Większość Polaków gdy tylko usłyszy słowo "Amerykanin" myśli o osobie otyłej z hamburgeem w jednej oraz colą w drugiej ręce. Zauważyłam, że zamykamy się w naszym własnym świecie, w tym wciąż uważając, ze tylko nasza kuchnia jest dobra, a u innych wytykamy błędy. Gdy pomyślimy o Stanach, owszem, możemy liczyć fast-foody i 'śmieciowe jedzenie', ale wystarczy otworzyć książkę kucharską albo wybrać się do pobliskiej restauracji by przejrzeć na oczy.

Szczerze mówiąc to na samym początku mojego pobytu nie byłam przekonana do amerykańskiej kuchni. Stopniowo dodawałam 'ich' dania do mojej listy ulubieńców. Pomyślałam, że warto byłoby opisać niektóre potrawy, dzisiaj te ulubione.

Macaroni and Cheese
Jako miłośniczka sera pod kazdą postacią jest to jedna z moich ulubionych potraw. Gdy przygotowujemy ją z paczki, zajmie to nam może 10 minut, jednak gdy chcemy zmierzyć się z tradycyjną metodą czeka nas trochę wyczekiwania przed piekarnikiem. Mac and Cheese to makaron z sosem serowym. Idealny na obiad, niestety troszeczkę kaloryczny. W amerykańskiej kuchni nie da się niestety tego uniknąć.

http://smittenkitchen.com
Pancakes
Moim zdecydowanym numerem jeden są amerykańskie naleśniki - pancakes, szczególnie te z kawałkami czekolady w środku i syropem na wierzchu. Naleśniki różnią się bardzo od tych naszych. Przede wszystkim są o wiele grubsze i pulchniejsze. Mimo wszystko chyba największą różnicą jest to, że je się je na śniadanie. Kto nie lubi zaczynać dnia od naleśników? Na pewno nie ja :)

http://www.recipegirl.com
Peanut butter jelly sandwich (PBJ) - kanapka z masłem orzechowym i dżemem
Od samego początku bałam się spróbować PBJ. Przez pierwszy miesiąc postanowiłam nie próbować tej kanapki, nigdy w życiu. Kto łączy masło orzechowe i dżem? - Wydaje się dziwne, prawda ? Tylko z pozoru składniki nie pasują do siebie, ale tak w rzeczywistości jest to jedna na najlepszych rzeczy w kategorii "lunch", jaki miałam okazję spróbować. Obecnie przynajmniej raz w tygodniu pakuję sobie do szkoły moją PBJ sandwich.

http://onmilwaukee.com

Oatmeal cookies
Zrobiłam je ostatnio po raz pierwszy sama. Ciasteczka z płatków pszennych, owsianych etc. Są jeszcze lepsze gdy dodamy do nich kawałki czekolady, rodzynki (ostatnio polubiłam !) czy suszone wiśnie.  Do ciasteczek pije się mleko, szzcególnie do oatmeal albo chocolate chip cookies. Amerykanie dziwią się się jak można nie łączyć tych dwóch rzeczy automatycznie ;))
http://www.quakeroats.com

NY Cheesecake - amerykańska wersja sernika
Amerykański sernik zdecydowanie różni się od naszego, który mamy okazję zajadać szczególnie podczas spotkań z rodziną. Cheesecake, który jadłam tutaj, jest zdecydowanie słodszy i bielszy. 
http://www.mygiftbasket.us
  
Lemoniada
Nie mogę zapomnieć o jednym z najpopularniejszych napojów, który u nas ciężko znaleźć, bo nie jest po prostu popularny. Lemoniada gości na stołach amerykanów prawie tak często jak coca-cola, czy inne tego typu napoje gazowane nazywane tutaj po prostu soda.

http://drinkinventor.com

 Jestem chętna opisać jeszcze więcej o jedzeniu, napojach i zwyczajach. Dajcie znać, czy takie coś by Was interesowało... :)))

13 komentarzy:

  1. o mniaam :)
    mnie interesuje praktycznie wszystko bo za rok także wyjeżdzam na rok do usa.
    jak jest z kontaktami z innymi ? czy są chętni do pomocy a gdy czegoś nie rozumiesz bez problemów ci tłumaczą ?

    a i jak z Twoim angielskim ? kiedy zauważyłas poprawe ?
    powodzenia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że jedziesz do USA. Naprawdę warto, chociażby dla języka. Teraz mówię już naprawdę biegle, nie mam żadnych problemów, pochłaniam książki po angielsku szybciej niż po polsku i aż dziwnie przyznać, ale myślę po angielsku :))
      Amerykanie są naprawdę pomocni, wiecznie uśmiechnięci, bez problemu tłumaczą jeśli się czegoś nie rozumie. Naprawdę o to nie trzeba się martwić ;))
      Postaram się opisać więcej o ich kulturze i zachowaniu gdy tylko znajdę wolną chwilę po szkole :))

      Usuń
  2. o tak przyłączam się do pytań powyżej
    a jak jest z chłopakami?
    bo oglądajac filmy to takie american boys are hot ^^
    czy podrywają, jak reagują na takie dziewczyny z wymiany ?
    buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, co do chłopaków, to szczerze mówiąc jest się po prostu normalną uczennicą i nikt raczej nie zagaduje do Ciebie dlatego, ze jesteś z Polski. W mojej szkole jest 5 osób z wymiany, więc nie jestem żadną "atrakcją". Ma to swoje pozytywy i negatywy. Na pewno nie jest się w centrum zainteresowania. Przypuszczam, że gdy jest się jedyną osobą z innego kraju jest pewnie inaczej.
      Co do tego, że american boys are hot :)) - to taki wizerunek, który znamy z filmów. Stereotyp, że footballiści (albo koszykarze) są najfajniejsi i w ogóle w niektórych przypadkach jest prawdziwy, a w niektórych nie do końca. Jest to naprawdę mieszanka :)))

      Usuń
  3. Też się cieszę ale jednocześnie się martwie :(.
    Miałabym do Ciebie pytanie, czy mając dwie dwójki na świadectwie mam szanse wyjechać ?. Jestem teraz w liceum i niestety jak to w liceum trochę sie posypało, w gimnazjum super a teraz ^^.. Mam nadzieję że da się cos wykombinować , bo jednak dostają oni za to pieniądze.
    Z góry dziękuje za odp. :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jak jest dokładnie z dwójkami na świadectwie, bo nie miałam takiego problemu. Myślę, że powinnaś po prostu zadzwonić i zapytać się w organizacjach ;))
      Trzymam kciuki, żeby się udało :)

      Usuń
  4. dziękujee bardzo :**.
    Życzę ci powodzenia i jeśli kiedyś chciałabym z Tb pogadać moge na Cb liczyć?? bo mam jeszcze pare pytań ale nie chce Cię zamęczać :)
    buziaki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :)) Chętnie odpowiem na pytania albo tutaj, albo jak chcesz to śmiało pisz na mila: olutek1995@o2.pl :))

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej.
    A może dodałabyś kilka fajnych przepisów np. na amerykańskie naleśniki, ciasteczka itp. ;-)
    Myślę, że to byłby fajny pomysł na kolejny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :)
      Bardzo fajny pomysł! Dzięki :)
      Chwilowo mam dość sporo propozycji na notki, ale pomyślę też nad tym :))

      Usuń
  7. Co za bzdury!
    Amerykańska kuchnia nie musi być kaloryczna. Takie fast-foody przeważają na zachodzie, za to w całej reszcie Stanów ludzie odżywiają się zdrowo, nawet za bardzo. Słabo się robi jak blogerzy piszą takie bzdury.

    OdpowiedzUsuń