piątek, 20 stycznia 2012

Połowa szkoły za nami

Czas jednak leci bardzo szybko. Pamiętam mój lot samolotem, pierwszy dzień szkoły, czy połowę semestru, jakby to było wczoraj :) W środę zakończył się pierwszy semestr. Pozostały tylko egzaminy, czyli finals. Na szczęście nie muszę pisać żadnego z nim, ponieważ spełniam wszystkie warunki (oceny powyźej B i brak nieusprawiedliwionych nieobecności). Z tego właśnie powodu mam aż 5 dni wolnego - od czwartku do poniedziałku.

Co do pierwszego semestru, skończyłam go z samymi ocenami A. Przez to muszę zdecydowanie stwierdzić,  że amerykańskie high school jest prostsze niż szkoła w Polsce. Nie można jednak powiedzieć, że w Stanach wystarczy pojawić się w szkole i ma się same A. Trochę pracy trzeba jednak w to włożyć. Jest wiele osób, które nie zdaje w high school, a nawet nie wszyscy wymieńcy mają idealne oceny.

Wszystko zależy od tego, jakie przedmioty wybierzemy i jaki poziom zaawansowania danych klas weźmiemy. Przykładowo jestem bardzo zadowolona z mojej biologii, którą mam na poziomie Międzynarodowej Matury. Naprawdę uczę się tam dużo nowych rzeczy, a ponadto przeprowadzamy bardzo ciekawe doświadczenia. Kolejny przedmiot rozszerzony to Czytanie Sztuk Teatralnych IB też nie żałuję, że wybrałam. Nauczyłam się sporo i trochę szkoda, że kończy się po jednym semestrze. 

Zdecydowanym błędem było wzięcie matematyki na poziomie Algebry 2. Jak później dowiedziałam się, jest jeszcze wyższy poziom matematyki - pre Calculus. Zdecydowanie powinnam wziąć coś trudniejszego, bo teraz najzwyczajniej się nudzę. Przerabiamy rzeczy, która w Polsce uczymy się w gimnazjum, jak na przykład funkcje czy potęgi, nic nowego :) Kolejnym błędem była chemia, ponieważ nie nauczyłam się niczego nowego (tyle, że umiem pierwiastki po angielsku). Powtórzyłam sobie tlenki i kwasy, nie doszliśmy nawet do chemii organicznej. 
Reszta przedmiotów to były dobre wybory, szczególnie gitara, dlatego w drugim semestrze wzięłam kolejną taką klasę.


Mój plan lekcji na semestr 2 to:
1. Francuski 1
2. Aktorstwo 2
3. Biologia IB
4. Gitara 2
5. Algebra 2 Trygonometria
Late Lunch (późny lunch)
6.  Kompozycja tekstów literackich
7. Historia USA

Jestem z niego bardzo zadowolona. Będę miała aktorstwo, z czego bardzo się cieszę i kolejny poziom gitary.  Startujemy już we wtorek :) !

A tymczasem przyszła prawdziwa zima. Śnieg pada cały czas od 3 dni. Wszędzie jest biało a termometr pokazuje -12 stopni Celsjusza (po przeliczeniu) :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz