wtorek, 13 września 2011

Algebra i Trygonometria

Ostatnia lekcja przed lunchem to Algebra i Trygonometria. Jest to krytyczny moment dla mnie, poniewaz wtedy zazwyczaj umieram z glodu. Pieciominutowe przerwy pomiedzy lekcjami nie pozwalaja mi nic zjesc, ledwo zdaze dojsc do szafki, wziac potrzebne ksiazki i w koncu usiasc w lawce w nowej klasie, kiedy slysze dzwonek na lekcje. Jak na zlosc algebra, to jeden z przedmiotow, na ktorych nie mozna jesc. Patrzenie na zegarek i liczenie minut do lunchu nie pomaga.

Pierwszy dzien, piata lekcja. Wchodze do klasy, a tam czeka na mnie test, glownie z funkcji i trygonometrii. Czytam polecenia i nie za bardzo rozumiem co mam liczyc. W slowniku nie ma slow, ktore potrzebuje. Zaczynam liczyc, co mi przychodzi do glowy. W koncu, kiedys to przerabialam, moze mi sie uda... Wymieniamy sie pracami z osoba siedzaca obok i poprawiamy sobie nawzajem. Zaliczylam - moge odetchnac z ulga. Po powrocie do domu w nowej ksiazce od algebry, sprawdzilam o co tak naprawde chodzilo w tych zadaniach. Okazalo sie, ze nie byly one trudne, wszystko umialam zrobic, po prostu nie rozumialam polecen.

Kolejne dni byly coraz lepsze. Zaczelismy od powtorki zamiany jednostek. Dla mnie po czesci byla to nowosc, bo przywyczajona do zamiany kilometrow, litrow czy gramow, czekaly na mnie funty, mile, stopy, gallony itp. Przy pomocy podrecznika, spokojnie dalam sobie rade. Praca domowa w ostatnich dniach polegala glownie na zamianie jednostek. Kazdego dnia mielismy strone A4 zadan do zrobienia. Na poczatku lekcji praca domowa jest zbierana do oceny. Dzieje sie tak codziennie, nie ma wyjatku.




Teraz, gdy juz rozumiem wiekszosc pojec matematycznych, Algebra 2 jest naprawde latwa, moge nawet powiedziec, ze banalna. Nic nie sprawia mi juz problemu. Ostatni quiz napisalam na 100%, kazda kolejna praca domowa jest tak samo prosta.

4 komentarze:

  1. GRATULACJE OLENKO!!JESTES GENIALNA!TAK TRZYMAJ!!Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. bosz. ja po polsku robię identycznie na matmie jak ty po ang. nie rozumiem poleceń i robie coś na wyczucie i zawsze wychodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejka mam pytanie czy mogłabyś podać stronkę biura z którym pojechałaś
    ps . fajny blog ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.worldexperience.org/

    dzięki :)))

    OdpowiedzUsuń